نتایج جستجو برای عبارت :

از فلسفه ریاضی تا جامعه شناسی اثبات ریاضی

با سلام و احترام
در اسفندماه ۱۳۹۷ و فروردین ۱۳۹۸ فایل های پانزده جلسه فلسفه زیست شناسی بر روی کانال فلسفه تحلیلی و فلسفه علم قرار گرفت. با مراجعه به این کانال تلگرامی که آدرس آن در بالای همین وبلاگ هست می توانید فایل های را با پیگیری #فلسفه_زیست_شناسی پیدا کنید.
از دیروز هم بارگذاری فایل های فلسفه دین آغاز شده است و با پیگیری #فلسفه_دین هم می توانید این فایل ها بیابید.
هدف ما ترویج بهتر و ساده تر علم و عمومی کردن آن در جامعه ایران است.
با احترام
روسو جمله ی خوبی خطاب به روحانیان مسیحی داشت
میگفت: دست از اثبات حقانیت مسیحیت بردارید
چون مسیحیت واقعاً برحق است
بیایید اثبات کنید که خودتان مسیحی هستید...!
 
این چیزی ست که نیاز به اثبات دارد
به همین سیاق، باید خطاب به تمام مذهبیان گفت
دست از اثبات وجود خدا بردارید، وجود خدا نیازی به اثبات ندارد!!
شما با رفتار نیکتان، اثبات کنید که به وجود خدا اعتقاد دارید!
اصولا آدم علم گرایی هستم و اگه بخوام چیزی رو بپذیرم ترجیح میدم اون موضوع پایه های علمی داشته باشه.مثلا الان بیایم به فلسفه فکر کنیم میبینیم تماما پیش فرض هایی هستن که یکسری آدم نشستن به یه موضوعی فکر کردن و ترشحات ذهنشونو گفتن و دوس داشتن که اون مطلب حقیقت میبود.در فلسفه هر کسی میتونه نظری داشته باشه و چندان نیاز به اثبات کردن نداره یا کلا قابلیت اثبات ندارن.بخاطر همینه هر کی از راه فلسفه به سبک خودش اومده و طرف مقابل رو به چالش کشیده.
اینجاس
لسفه اخلاق شاخه‌ای است از فلسفه که به استدلال درباره پرسش‌های بنیادین اخلاقیات می‌پردازد. درستی و نادرستی امور، شناخت امور خیر و شر، و باز شناسی فضایل، مسائل بنیادین اخلاق را تشکیل می‌دهند. پرسش از این مسائل بنیادین منجر به شکل‌گیری دو حوزه نظری می‌شود: فرا اخلاق و اخلاق هنجاری؛ فلسفه اخلاق این دو حوزه را شامل می‌شود.
فلسفه اخلاق یکی از رویکردهای علم اخلاق است و بدون در نظر گرفتن نقش و اهمیت آن و پیش کشیدن سؤالاتی که این حوزه از فل
علم و دانش همان مقولاتی است که منتج به نتیجه می شود، کلر(color) به اضافه سدیم می شود نمک طعام...یا دو به اضافه دو می شود چهار... اما فلسفه و حکمت که از ضروریات علم محسوب می شود لزوما منتج به نتیجه نمی شود، شما از دانشجویان و اساتید فلسفه بخواهید در مورد موضوعی بحث کنند متوجه می شوید که صحبتهایشان در نهایت ممکن است منتج به نتیجه مطلوب نشود، اما این به معنای این نیست که فلسفه به درد نمی خورد بلکه کاملا بر عکس فلسفه یکی از ضروریات علم محسوب می شود، منت
کتاب صوتی لذّات فلسفه اثر ویل دورانت + pdf
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
دانلود کتاب صوتی لذّات فلسفه اثر ویل دورانت + pdfhockey.sefeedsoft.ir › hockey › htmlدانلود ... دانلود کتاب صوتی لذّات فلسفه اثر ویل دورانت + pdf. مشخصات کتاب: فرمت فایل های صوتی: mp3 تعداد فایل ها: 58 حجم کل فایل ها: 440 مگابایت مدت زمان پخش: ...
دانلود کتاب لذات فلسفه از ویل دورانت | لی لی بوکlilibook.ir › کتاب-لذات-فلسفه-از-ویل-دورانتنام کتاب: لذات فلسفه. نویسنده: ویل دورانت. مترجم: عباس زریاب خوئی
کتاب صوتی لذّات فلسفه اثر ویل دورانت 
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
دانلود کتاب صوتی لذّات فلسفه اثر ویل دورانت + pdfhockey.sefeedsoft.ir › hockey › htmlدانلود ... دانلود کتاب صوتی لذّات فلسفه اثر ویل دورانت + pdf. مشخصات کتاب: فرمت فایل های صوتی: mp3 تعداد فایل ها: 58 حجم کل فایل ها: 440 مگابایت مدت زمان پخش: ...
دانلود کتاب لذات فلسفه از ویل دورانت | لی لی بوکlilibook.ir › کتاب-لذات-فلسفه-از-ویل-دورانتنام کتاب: لذات فلسفه. نویسنده: ویل دورانت. مترجم: عباس زریاب خوئی.
آغاز فلسفه، هانس گئورگ گادامر، ترجمه عزت الله فولادوند، نشر هرمس، ص 11
«سر و کار ما اینجا با آغاز فلسفه است ولی فلسفه واقعا چیست؟ افلاطون تاکید مصنوعی و قطعا نامتعارف بر واژه «فلسفه» گذاشت. به نظر او فلسفه چیزی جز تلاش برای رسیدن به فرزانگی و حقیقت نبود؛ فلسفه صرفا تلاش در پی معرفت بود، نه مالکیت آن. این عقیده با کاربرد متداول اصطلاح «فلسفه» و «فیلسوف» مطابقت نداشت. «فیلسوف معمولا به معنای کسی مستغرق در مراقبه نظری بود و بنابر این مردی بود م
دانلود کتاب صوتی لذّات فلسفه اثر ویل دورانت + pdf
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنیدنتایج وب
دانلود رایگان کتاب صوتی لذّات فلسفه اثر ویل دورانت + pdf ...download-book-ketab2.blog.ir › دانلود-رایگان-کتاب-...دانلود ... دانلود کتاب صوتی لذّات فلسفه اثر ویل دورانت + pdf. مشخصات کتاب: فرمت فایل های صوتی: mp3 تعداد فایل ها: 58 حجم کل فایل ها: 440 مگابایت مدت زمان پخش: ...
دانلود کتاب لذات فلسفه » کتابخانه رایگان تاریخ ماpdf.tarikhema.org › ... › دانلود کتاب
دارم دو تا کتاب فلسفی میخونم..تاریخ فلسفه غرب و مکتب های فلسفی..
قرار نیست این کتاب‌ها رو یک سریع تمام کنم.برای مطالعه  زمان تعیین نکنم..بیمارگونه  میخوان خودمو را به خوندن عادت بدم...اما فلسفه روباید حرف زد. دلم میخواد با سی سی ساعت ها بشینیم و بحث کنیم و فلسفه رو به هم انتقال بدیم!!!
از فلسفه‌ نترسید!
از فلسفه لذت ببرید
فلسفی زندگی کنید
مطابق فلسفه اجتماعی مدرن "هرکی خوشتیپه هرزه نیست"
بعد اونوخت هرکی ریش داره و پیرهن ساده پوشیده "اختلاسگر پدرسوخته خشک مذهب" محسوب میشه
به همین سادگی فلسفه از یافتن "چرایی" هر چیزی تبدیل میشه به فلسفه دادن توجیه به هرچیزی.
مثل مفهوم عدالت که "قرار گرفتن هر چیز درجای درست خود" تبدیل میشه به "قرارگرفتن هرچیزی در آنجایی که من صلاح میدانم"
 
– 13 صفحه وورد قابل ویرایش
تحقیق آماده سوگند از ادله اثبات دعوی – 13 صفحه وورد قابل ویرایش
الف:مبحث اول:کلیات
۱- بند اول:تعریف قسامه
۲- بند دوم: قلمرو قسامه
ب:مبحث دوم:اقامه قسامه
۱-بند اول:مطالبه بینه از متهم(مدعی علیه)
۲-بند دوم:قسامه مدعی
۳-بند سوم:دیدگاه قوانین مصر
ج:مبحث سوم: تعداد قسم
۱- بند اول :تعداد قسم در قتل
۲- بند دوم:تعداد قسم در جراحات
تحقیق آماده سوگند از ادله اثبات دعوی – 13 صفحه وورد قابل ویرایش
 
تحقیق آماده سوگند از ادله اثبات دع
کتاب تاریخ فلسفه جلد یکم یونان و روم، نوشتهٔ فردریک چارلز کاپلستون ، ترجمهٔ سید جلال الدین مجتبوی، نشر علمی فرهنگی. 
خب معلومه که راجع به چیه! درسته تاریخ فلسفه رو خوندم با کتابای دیگه اما فکر کنم این کامل تر نوشته بازم نمیدونم ذوق دارم برای شروع کردنش. شاید هنوز مطمئن نباشم که فلسفه میرم یا فلسفه هنر ولی در هر صورت منابع یکینو منم دلم نمیخواد تنبلی کنم دلم میخواد یاد بگیرمو تلاش کنم. فکر کن یه عالمه چیز جدید بفهمی -^___^- همین بریم شروع کنیم. مج
الان که فکر می کنم، می بینم که نیاکان ما پر بیراه نگفته اند:
- کار هر کس نیست خرمن کوفتن،
گاو نر می خواهد و مرد کهن.
در پست قبلی، به علت هیجانی که بعد از خواندن یک کتاب فلسفه برایم حاصل شد، عجولانه تصمیم گرفتم تا از فلسفه بنویسم و داد حقیقت سر بدهم! اما الان می بینم که فلسفه اصلا کار راحتی نیست و لباسش را مناسب هر قامتی ندوخته اند.
بااین حال، بی مایل نیستم که اندکی بگویم برایتان از احساس شیرین فلسفه خواندن؛ مثل هر احساس زیبای دیگری که به آدم دست م
هر حاکمیتی جامعه را و خانوارها را به منهای فقر   ( اقتصادی) نرسانده باشد، اسلامی نیست. و اگر ارزش هایی پدید آورده باشند، در عین اینکه آن ارزش ها (اگر ارزش باشند) اهمیت خود را دارند، اما هرگز ارزش اصلی و درجه اول نیستند. شاخص جامعه اسلامی ، جامعه­ ای است منهای فقر. شاخصی که تقلیل آن با شاخص هایی نظر ضریب جینی، شاخص رفاه اجتماعی و ... متناسب با یک جامعه اسلامی نیست. این سطور انکارکننده یا اثبات کننده کارآمدی این شاخص ها نیست؛ بحث سر این است که شاخص
وقتی دنبال اثبات کردن خودت برای دیگران هستی کوچکتر و حقیرتر میشوی 
ولی وقتی که دنبال اثبات خود برای خودت هستی کمترین اتفاقی که می افتد تغییر کردن است و بزرگترین اتفاقش تحول درونی توست 
هر چه که بود گذشت از نو شروع کن و خودت را برای خودت اثبات کن...
در خصوص ادیان و علوم الهی بایستی بگویم نتایجی شبیه علم دارد و حکمت و فلسفه نیز در ان نقشش پیداست اما تفاوتی که با علم و دانش دارد این است که همواره جلوتر از علم و دانش است و خبر از آینده هایی می دهد که برخی از آن آینده ها نه با علم قابل اثبات است و نه با حکمت و فلسفه.... با این حال هزاران سال است که ادیان مصرانه بر ان نظریه ها تاکید دارد و کوتاه نیامده مانند زندگی پس از مرگ و زنده شدن دوباره مردگان و حیات بعد از مرگ... یا مبحث خوردنیها که چرا بعضی خور
هر انسانی به حکم انسان بودن، فارغ از شغل و پیشه اگر بخواهد زندگی آرمانی داشته باشد،باید در سه حوزه چیزهایی بداند:
یکم، ادبیات جهانی: شعر، رمان، نمایشنامه و سناریو فیلم و... .من فقط در ادبیات جهانی یک انسان‌شناسی عمیق را می‌یابم، بیشترین تاکید من بر رمان و شعر است.
دوم ،فلسفه: بخش‌هایی از فلسفه را همه باید بدانند، ولو به شکل آماتوری؛ اما آماتور قوی، وگرنه کمیت زندگیشان دیر یا زود لنگ خواهد شد. این به معنای متخصص فلسفه شدن نیست.بخش‌هایی از مع
بسم الله الرحمن الرحیم
 
سلام عزیزان
 
انتظار داشتن یک جامعه منظم و قانون مدار وقتی که قانون بر اساس سلیقه ی افراد بنا می شود و مجریان قانون نیز به اجرای سلیقه ای آن می پردازند و علاقه ای به نظم نشان نمی دهند انتظاری بیهوده است، از این رو لازم است که یک مجری منظم، قانون خدانهاد را در جامعه آنگونه که وضع شده است، اجرا نماید. این یکی از فلسفه های اعتقاد به مهدویت است.
 
محسن دیناروند
 
فلسفه مورچه ها به نیت 4 فصل دارای 4 قسمت است:
* اولین بخش آن این است:
"مورچه ها هرگز تسلیم نمی شوند"
فلسفه خوبی است، اگر آنها به سمتی پیش بروند و شما سعی کنید متوقف شان کنید به دنبال راه دیگری می گردند . بالا می روند، پایین می روند، دور می زنند.
آنها به جستجوی خود برای یافتن راه دیگر ادامه می دهند.
 
 
ادامه مطلب
وقتی دنبال اثبات کردن خودت برای دیگران هستیکوچکتر و حقیرتر میشوی
ولی وقتی که دنبال اثبات خود برای خودت هستیکمترین اتفاقی که می افتد تغییر کردن استو بزرگترین اتفاقش تحول درونی توست
هر چه که بود گذشتاز نو شروع کنو خودت را برای خودت اثبات کن...
وقتی دنبال اثبات کردن خودت برای دیگران هستیکوچکتر و حقیرتر میشوی
ولی وقتی که دنبال اثبات خود برای خودت هستیکمترین اتفاقی که می افتد تغییر کردن استو بزرگترین اتفاقش تحول درونی توست
هر چه که بود گذشتاز نو شروع کنو خودت را برای خودت اثبات کن...
منِ استعلائی [transcendental I]
درباره «من» یا «نفس،» از دوره یونان تاکنون، در مکاتب مختلف فلسفی، سخن به میان آمده است. افلاطون و ارسطو هر یک به معنایی قائل به تجرد نفس بودند. در فلسفه‌ی جدید، دکارت، در قرن هفدهم، قائل به سه جوهر شد، که یکی از آنها نفس است، یعنی نفس دارای وجود مستقل است. اهمیت نفس در فلسفه‌ی دکارت به اندازه‌ای است که دو جوهر دیگر، یعنی خدا و جسم، در مقام اثبات، از دل آن برون می‌آیند. در قرن هجدهم، هیوم (1776-1711م.) وجود جوهری «من» را به چ
مشاوره حقوقی اثبات زوجیت : تشکیل خانواده و ازدواج کردن به عنوان یک فعل نیکو در جامعه محسوب می شود زیرا  همه جوامع در هر جای دنیا فارق از هر دین و مذهبی، تشکیل خانواده را امری نیکو ومقدس قلمداد می کنند،در برخی از موارد طرفین نکاح اعم از زن و مرد منکر وجود رابطه زوجیت  و درحقیقت ازدواج می شوند درمشاوره حقوقی اثبات زوجیت باید بیان داشت ، انکار ازدواج و وجود رابطه زوجیت بیشتر در مورد نکاح و ازدواج موقت پیش می آید. قطعا ازدواج موقت استحکام  نکاح و
تو تلگرام یه کانالی دیده بودم که محتواش اعلام روزای هفته بود:
امروز چهارشنبه س. 
امروز پنجشنبه س. 
اونموقع مثل خیلی ها گفتم چه مسخره خب، ولی ته ذهنم یه چیزی بهم میگفت نه یه چیزی داره توش، 
امروز که تمام روز منتظر ساعت چهار بودم تا برم کلاس فلسفه و از دست درسا خلاص کنم خودمو(چه خلاصی ای، ملت میرن یه بغلی، یه قدمی، یه سلامی، یه علیکی، منم منتظرم از چاه دربیام برم تو اقیانوس)، وقتی رسیدم اونجا منشی یه نگاه عجیبی بهم انداخت و مجبور شدم خودمو معرفی
در این وبلاگ هم از معتقدین به فلسفه و عرفان مطلب میذارم هم از مخالفین فلسفه و عرفان. قضاوت با شما.
البته خودم موافق فلسفه و عرفان هستم.
از شخصیت ها و اعتقادات متفاوت مطلب میذارم. شما سعی کنید با تحقیق و دقت حق رو انتخاب کنید.
در ضمن اگر نظری و پیشنهادی و انتقادی نسبت به سایت دارید و مطلب خاصی رو میخواید که در وبلاگ نیست حتما لطف کنید بگید.
 
 
 
نام کتاب: ما و تاریخ فلسفه اسلامی
 
نویسنده: رضا داوری اردکانی
 
ناشر: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
 
 
 
نظری در رد یا تایید نویسنده ندارم.
 
 
نکته مثبت کتاب: 
بیان زیبای پیوستگی اندیشه‌ی فلسفی در شرق جهان اسلام
بیان نکاتی جدید راجع به برخی از فیلسوفان مسلمان که یک طلبه یا دانشجوی فلسفه، بعید است خودش به راحتی و در مدّت کم بتواند آن‌ها را کسب کند.
 
نکته‌ی منفی کتاب:
ظاهرا در اوایل کتاب، نویسنده در بیان مقصود خود کمی الکن است، تا چند
دانش جدید و میان رشته‌‌ای فلسفه رسانه(
Media Philosophy) حدود ده سال است که در کشورهایی از قبیل آلمان، و
آمریکا مورد توجه محققان علوم فلسفی، اجتماعی و ارتباطات قرار گرفته است.اینکه
این دانش خود از میان رشته ‌ها و علوم دیگر به ‌طور طبیعی متولد شده و یا
به تلقیح برخی علوم با یکدیگر با انتظارات معینی به وجود آمده است، بحث
جداگانه ‌ای لازم دارد که در هر صورت، باعث مطرح شدن مسایل جدیدی در حوزه
ارتباطات و رسانه ‌های جدید شده است.جایگاه فلسفه رسانه و
بسم الله الرجمن الرحیم-نظریت شخصی است نیم نگاهی
به کتاب فلسفه فرانسه درقرن بیستم- اریک میتوز- میفرماید- برداشت سنتی از فلسفه که
جهان شمول  باشد فلسفه سنتی  ومدرن ندار یک شاخه ای بنام فلسفه  -ر- غرب که فراتراز فلسفه علم وهنر است به سمت
تحلیل عقلانی که فیلسوف ان زیر بنای فرنگی وهنری که سنت مینامد میخواهد با ملاکهای
خاص عقلانی خود موردچالش ونقد وانتقاد قراردهد که اصلاحات لازم را  درانها بوجود بیاورد کهنام لنرا فلسفه غرب
نامیدند نه انکه کنجکاو
جمهوری اسلامی یک نفی با خود دارد، یک اثبات.نفی استثمار، نفی سلطه‌پذیری، نفی تحقیر ملت به وسیله‌ی قدرتهای سیاسی دنیا، نفی وابستگی سیاسی، نفی نفوذ و دخالت قدرتهای مسلط دنیا در کشور، نفی سکولاریسم اخلاقی؛ اباحیگری؛ اینها را جمهوری اسلامی قاطع نفی می‌کند.یک چیزهائی را هم اثبات می‌کند. اثبات هویت ملی، هویت ایرانی، اثبات ارزشهای اسلامی، دفاع از مظلومان جهان، تلاش برای دست پیدا کردن بر قله‌های دانش؛ نه فقط دنباله‌روی در مسئله‌ی دانش، و فت
پاورپوینت کامل فلسفه آموزش و پرورش فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: pptتعداد صفحات: 200حجم فایل: 5642قیمت: 8000 تومانبخشی از متن:پاورپوینت کامل فلسفه آموزش و پرورشبر اساس کتاب دکتر شعاری نژادبیش از 200 اسلاید قابل ویرایشمناسب اساتید و کنفرانس دانشجویان و همچنین مرور سریع و جمع بندی امتحاناتوحدت تجربه اجتماعی و فلسفه تربیتضرورت تغییر فلسفه اموزش و پرورشارزشهای فلسفه ی آموزش و پرورشانسان و فلسفهانسان و تربیتزبان فلسفهفلسفه آموزش و پرورشفل
جزوه فلسفه و منطق
دانلود جزوه فلسفه و منطق، در قالب فایل pdf و در 237 صفحه، بصورت تایپ شده و منظم. بهترین و روانترین جزوه فلسفه و منطق، ویژه دانش آموزان و داوطلبان کنکور. با مطالعه این جزوه و استفاده از تکنیکیها و روشهای ذکر شده به سادگی درس فلسفه و منطق را قورت دهید!
جزوه فلسفه و منطق
دانلود جزوه فلسفه و منطق، در قالب فایل pdf و در 237 صفحه، بصورت تایپ شده و منظم. بهترین و روانترین جزوه فلسفه و منطق، ویژه دانش آموزان و داوطلبان کنکور. با مطالعه این جزوه و استفاده از تکنیکیها و روشهای ذکر شده به سادگی درس فلسفه و منطق را قورت دهید!
*** توجه: این فایل منطبق با کتاب جدید (چاپ 97) نیست.مباحث :** بخش اوّل: معنا و قلمرو فلسفهفلسفه چیست (1)فلسفه چیست (2)فلسفه چیست (3)** بخش دوم: نخستین فلاسفۀ یونانآغاز فلسفهشهید راه حکمتگوهرهای اصیل و جاودانهاندیشمندی منظم و موشکاففلسفه بعد از ارسطو
دامه مطلب
ادامه مطلب
 
هدف اصلی فلسفه
فلسفه قرار بود خود چیزها را نشان دهد. مثلا خود عدالت را. فیلسوف هم قرار بود حکیمِ  حاکمی باشد تا جامعه را به خود عدالت برساند. 
 
فاصله ی نخست 
مشکل از زمانی آغاز شد که معلوم شد برای رسیدن به خود عدالت ، نخست باید تعریف عدالت را دانست. تلاش برای تعریف عدالت اولین فاصله از فلسفه بود. دو هزار سال است که نظریه های عدالت به دنبال تعریف این مفهوم هستند و هنوز تعریفی از عدالت نداریم تا به هدف اصلی فلسفه برگردیم و خود عدالت را پیدا ک
در ذهنم به نرجس می گویم: "تا به حال به فلسفه خواندن فکر کردی؟" مدتی طول کشید که این را یاد گرفتم. حتی برای تمسخر چیزی هم لازم است آن را خواند و یاد گرفت. چه رسد به نقد و بررسی عقلی و منطقی. مدتی ست که از جهاتی ذهنی منظم تر دارم. از وقتی که به خودم اجازه دادم بدون تلقین به فلسفه فکر کنم. از وقتی که به خودم اجازه دادم بدون سوگیری بروم دیدار رهبری. با تمسخر و بدون دلیل و به طور تلویحی از فلسفه خواندن منع می شدم. از آدم های وابسته. از آدم هایی مثل غلامی. از
اثبات قانون جذب توسط آیات قرآن کریم
اثبات قانون جذب در قرآن کریم به خیلی ها (مخصوصا به من ) کمک کرد تا درک بهترین از این قانون داشته باشیم و همونطور که در پست قانون جذب چیست در آیات قرآن صحبت هایی در مورد این قانون عالی و کاربردی آمده است .
ادامه مطلب
پراگماتیسم فلسفه ای است که اول بار در آمریکا پدید آمد و در تفکر و حیات عقلی این سرزمین تاثیر زیادی بر جای گذاشت. این فلسفه در اواخر قرن نوزدهم با متفکرانی نظیر ویلیام جیمز و جان دیویی به ظهور رسید. به نظر این متفکران، پراگماتیسم انقلابی است علیه ایده آلیسم و کاوشهای عقلی محض که هیچ فایده ای برای انسان ندارد. در حالی که این فلسفه، روشی است درحل مسائل عقلی که می تواند در سیر ترقی انسان بسیار سودمند باشد (گوتک، 1384).
ادامه مطلب
• وقتی جامعه‌ی اسلامی متعهّد شده است که حیات و نظام زندگی را براساس هدایت دین اداره کند و بنابراین گذاشته است که حکمت، معرفت و هدایت الهی را بر حکمت و هدایت ناقص بشری و دیدآلوده و غیرپاکیزه‌ی بشری ترجیح دهد، هنگامی می‌تواند درست حرکت کند که هدایت و حکمت الهی و گره‌گشایی دین خدا در امور زندگی مردم به وسیله‌ی یک عدّه انسانِ وارد و عالم و بی‌غرض و بی‌طمع، روشن و آشکار شود. این، فلسفه‌ی حوزه‌های علمیه است. حوزه‌ی علمیه، اساساً برای این اس
همه ملت‌ها، فرهنگ و آیین مخصوص خودشان را دارند که مربوط به باور گذشتگان شان می‌شود و لزومن با باورها و شرایط کنونی جامعه ارتباطی ندارد. این بخش از فرهنگ را اما می‌توان به دو دسته تقسیم‌بندی کرد؛ آیین‌هایی که سبب ضرررسانی به افراد و جامعه می‌شوند، و آیین‌هایی که ضرری برای جامعه به دنبال نمی‌آورند.
ایران به عنوان جامعه‌ای با سابقه تاریخی زیاد، رسومات و آیین‌هایی را از دوره باستان در فرهنگ خود دارد که امروزه هم مورد توجه مردم قرار می‌گ
این کلمه علم یا علمی خیلی گسترده و فراگیر است.
ما علوم مختلفی داریم که هر کدام تعاریف جداگانه ای دارد و مشمول یک طیف و سطح خاصی از دانسته ها (دانش) میشود.مثلا منطق ، فلسفه ، ریاضی ، موسیقی ، طبیعیات و فیزیک... همه اینها علم هستند ولی هم موضوع مشخصی دارند و هم دامنه و محدوده مشخص.لذا در بحث خداشناسی و رابطه آن با علم اول باید مشخص کنیم کدام علم مورد استناد ماست.اما مشاهده میکنیم که گاهاً در نفی و اثبات خدا عنوان "علمی"  به کار برده میشود.امروزه بطو
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- فلسفه
چیست-؟؟ نیم نگاهی به کتاب فلسفه فرانسه درقرن بیستم- مقدمه از نویسنده کتاب اقای
اریک متی یوز-ایشان بیان مکند فیلسوف درچهارچوب 
مواضع ملی—فرهنگی- تاریخی وغیره انهم بانگاه فردی فلسفه رابوجود میاورد پس
اینهمه حملات به فلسفه اسلامی ایران چه معنا میدهد؟؟ وهربرداشت سنتی از فلسفه
عنصری از حقیقت وجود دارد سئوال این است که درک این حقیق از غیر حقیقت شخصی است
یانکه اصول متقنی دارد- مانند ریاضیات- این اصو
استدلال پاورپوینت جامعه شناسی دهم پایه و پای بست، دودمان را مقدم می داند. تحلیل اجتماعی منشأ آن در فرهنگ و فلسفه غربی ریشه دارد و از همان سررسید فرزانش یونان باستان ، افلاطون ، پیش از این نیز سپریدن شده است. [نیاز به استناد] خاستگاه نظرسنجی (جمع آوری اطلاعات از نمونهای از افراد) می طاقت حداقل در کتاب 10 روز Domesday در سال 1086 ردیابی کرد ، [11] [12] در حالی که فلاسفه باستان مثل کنفوسیوس در باره اهمیت نقش های اجتماعی نوشتند. شواهدی از پاورپوینت جامعه شنا
مدتهاست که فلسفه در شرق و غرب با بحران روبرو شده است و اکنون چند قرن است که متفکر اصیلی وجود ندارد تا نظام فلسفی مورد اعتمادی ارائه کند. یک دلیل بحران در فلسفه سبک زندگی مدرن است که باعث شده انسانها فرصتی برای اندیشیدن نداشته باشند. در دوران مدرن فقط نامی از فلسفه باقی مانده است و اکنون فلسفه  نام رشته ای دانشگاهی است.  در گروههای فلسفه نیز  عمدتا افرادی شاغل هستند  که در برابر حقوقی که دریافت می کنند، به دانشجویان علاقه مند  مطالبی را آمو
 
حل تمرینات کتاب آموزش فلسفه مصباح
پاسخ به سوالات پرسش های کتاب آموزش فلسفه zwnj;ی ایه الله مصباح +pdf آموزش فلسفه (مشکات) مؤلف: آیت zwnj;الله محمدتقى مصباح یزدى ناشر: انتشارات مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى(قدس سره) فرمت فایل: pdf تعداد صفحات pdf: 220 حجم فایل: 54.88MB معرفی کتاب: دراین کتاب که به صورت ...
دریافت فایل
لودویگ فوئرباخ و ایدئولوژی آلمانی، کارل مارکس، فردریش انگلس، گئورگی پلخانف، ترجمه پرویز بابایی، نشر چشمه، 1397، صفحه 16 و 17
«ارزش راستین و خصلت انقلابی فلسفه هگلی درست در همین جاست که یکبار برای همیشه ضربه مرگباری بر نهایی بودن تمامی فرآورده های اندیشه و کنش انسانی وارد آورد. حقیقت، که شناخت آن کار فلسفه است، در نزد هگل دیگر مجموعه ای از گفته های جزمی تام و تمام نبود که همین که کشف شدند، صرفا باید آنها را از حفظ کرد. حقیقت اکنون در فرایند خود ش
#خلاصه_کتاب:  تولید علم و علوم انسانی 
از دکتر #ابراهیم_فیاض
بخش سوم: مردم شناسی دینی فلسفه
فلسفه = دانشی بشری = تنشیم کننده دیگر دانش‌های بشر —» روش = منطق
فلسفه = محتوا / منطق = صورت —» نسبت فلسفه به بقیقه علوم بشری = نسبت منطق با فلسفه
دانش‌های بشری = محتوا / فلسفه صورت
مذهب —» جهان پدیداری (جهان‌بینی) —» تولید معنا
معنا در ذهن = تولید مفهوم —» چهارچوب بندی مفاهیم با فلسفه
—» فسلفه تابعی از دین / تنظبم کننده دین و دیگر دانش‌ها

تنظیم مذهب / دا
در اندیشه فلاسفه عصر رنسانس، طرحی وجود داشت که اگر نبود، تجدد عالم امروز ابداً
اتفاق نمی افتاد و آن طرح مبتنی بود بر اینکه: «انسان دائر مدار عالم» است . این
طرح یک تلقی بشر مدار است (نه خدا مدار). بر اساس همین طرح و فلسفه، بنیان تمدن
امروزین غرب شکل گرفت.
اما این
سوال پیش می آید که آیا فلسفه اسلامی که بنمایه های آن از فلسفه یونان برآمده نیز
بشر مدار است؟ یا نه؟ سید احمد فردید فلسوف فقید معاصر در این رابطه تعبیری جالب
دارد و آن اینکه : فلاسفه اسلا
{دلایل عقلی امامت و مهدویت - شماره 28}
 
وحدت در فلسفه وجودی امامت و نبوت
 
علمای اسلام شناس برای فلسفه وجودی پیامبران به ویژه حضرت پیامبر اعظم، دلایل متعدد و مُتقَنی را بیان نموده‌اند که ضرورت بعثت پیامبران را به ما نشان می‌دهد. آن ادلّه در جای خود بیان شده و در میان تمامی امت اسلام پذیرفته شده است.
«از مهم‌ترین ادله ضرورت وجود امام، همان ادله ضرورت وجود پیامبر، است» الا اینکه پیامبر، علّت حدوث اسلام و امام عامل و علت استمرار و بقای آن است. ع
کتابی از یالوم دوباره و درباره روانپزشکی و فلسفه...بیماری که سالها روان درمانی تاثیری روی شهوت حیوانیش به روابط جنسی نداشته وحالا با فلسفه سعی در درمان خودش داره...توصیفات جالبی از گروه درمانی داره که من چیزی ازش نمیدونستم...از و نیچه گریست سخت تر بود ولی با همون جذابیت و حتی بیشتر
مردم ِ یک جامعه وقتی کتاب می خوانند، چهره ی آن جامعه را عوض می کنند، یعنی به جامعه شان چهره می دهند. یک جامعه ی بی چهره را می شود در میان ِ مردمی کشف کرد که در اتوبوس ، در صف اتوبوس ، و در اتاق های انتظار ، و در انتظارهای بی اتاق ، منتظرند و به هم نگاه می کنند و از نگاه کردن به هم نه چیزی می گیرند و نه چیزی می دهند. جامعه ای که گروه ِ منتظرانش به هم نگاه می کنند جامعه ی بی چهره ایست......کتاب ِ از سکوی سرخ، یدالله رویایینشر نگاه،
کلمه مَشّاء به معنی راه‌رونده یا بسیار راه‌رونده است. ارسطو در پنجاه و سه سالگی پس از بازگشت به آتن مدرسه خود لیسیوم را بنا نهاد. ارسطو در هنگام تدریس معمولاً قدم می‌زد و بدین سبب «لیسیوم» به مدرسه مشائی (راه رونده) معروف گردید. به این ترتیب، پیروان ارسطو را مشائی می‌گویند و در یونانی این کلمه «پریپاتتیکوس» است. همچنین گفته می‌شود چون آنان برای کشف حقیقت متوسل به تعقل می‌شدند و فکر را به کار می‌انداختند، آنان را مشاء گفتند، یعنی مشی ف
کتاب «فلسفه تحلیلی» که ترجمه مدخل انگلیسی Analytic philosophy (اثر اوروم استرول و کیت دانلن) از دائره المعارف بریتانیکاست توسط نشر نگاه معاصر منتشر شد.
نویسندگان در این نوشته کوتاه، نخست به چیستی فلسفه تحلیلی و پیوند آن با تجربه‌گرایی پرداخته‌اند و سپس به نقش منطق جدید در فلسفه تحلیلی.
ادامه بحث، تاریخچه فلسفه تحلیلی و کارهای جورج ادوارد مور و برتراند راسل و نظریه های اتمیسم منطقی و پوزیتیویسم منطقی و کارهای ویتگنشتاین است که به همین مناسبت بحثه
سلام. 
 
اینکه بگم نبودم دروغ گفتم خاموش دنبال میکردم وبها رو و کلا نمیتونستم از اینترنت و فضای مجازی دور باشم و اون هم برای خودش دلیل داره .
 
ولی سعی کردم که به نت اومدنم رو کمتر کنم . کارها هم خداروشکر بهتر و سریعتر پیش رفته و یکسری پیشرفتهای ریزی داشته ام. 
 
از فلسفه و هر چی که مربوط به فلسفه میشه متنفرم ! 
 
+قراره نحوه آموزش اعداد سه رقمی به بچه های کلاس دوم رو به تقریبا 60 نفر توضیح بدم داخل کلاس که از چه متدهایی استفاده کنن و متاسفانه فعلا
دو کتاب در زمینه تاریخ فلسفه اسلامی از سید حسین نصر تقدیم می گردد:
کتاب تاریخ فلسفه ی اسلامی نوشته سید حسین نصر با عنوان:
Islamic philosophy from its origin to the present : philosophy in the land of prophecy.
برای آگاهی از محتوای کتاب فهرست مطالب رو اضافه کردم.
ادامه مطلب
 
هیچ چیز خطرناک تر از این نیست که جامعه ای بسازیم که بیشتر مردم حس کنند هیچ سهمی در آن ندارند. مردمی که حس میکنند سهمی در جامعه دارند، از آن جامعه محافظت می کنند. ولی اگر چنین احساسی نداشته باشند، ناخودآگاه می خواهند آن جامعه را نابود کنند .
مارتین لوتر کینگ
.
خیلی وقته دنبال یه متن هستم برای امروز خودم
دلیلی برای پیروی نکردن از هر کسی
خیل جواب ها به مغز آمد اما خروجی قابل بیان، خیر
 تا این متن از شهید مظلوم بهشتی را خواندم... 
"جامعه اسلامی جامعه فضولهاست نه بره ها"
♦جامعه اسلامى جامعه هوشیارها و زبان‏دارهاست. جامعه اسلامى جامعه مردم فضول است؛ نه از آن فضولهایى بیجا و نه زبان‌‏دار، به این معنا که بره نیست. جامعه بره‌‏ها نیست؛ جامعه آدمهاست.
♦آدمی‌ که انتقاد می‌‏کند و در کار همه دقت می‌‏کند.
شهید، قلب تاریخ است; هم چنان که قلب به رگهای خشک اندام، خون، حیات و زندگی می دهد، جامعه ای که رو به مردن می رود، جامعه ای که فرزندانش ایمان خویش را به خویش، از دست داده اند و جامعه ای که به مرگ تدریجی گرفتار است، جامعه ای که تسلیم را تمکین کرده است، جامعه ای که احساس مسئولیت را از یاد برده است و جامعه ای که اعتقاد به انسان بودن را در خود باخته است و تاریخی که از حیات و جنبش و حرکت و زایش بازمانده است; شهید همچون قلبی، به اندام های خشک مرده بی رمق ا
 دوستان عزیز از این به بعد قرار بر این است که فلسفه ی غرب و اصطلاحات مهم و همراه با معرفی کتابات مهم را برای شما عزیزان در دستور کار خود قرار دهم. دوستان عزیز هر جلسه در مورد یک موضوعی مطلبی نگاشته خواهد شد و درموردش کتابی هم معرفی خواهد شد امید است که شما هم با مطالعه این برنامه را همراهی کنید 
به زودی...
 جزوه ادله اثبات دعوی عباس کریمی
 جهت مشاهده و دانلود فایل به روی لینک زیر کلیک نمایید
دانلود جزوه ادله اثبات دعوی عباس کریمی


جزوه ادله اثبات دعوی عباس کریمی جزوه ادله اثبات ،دکتر عباس کریمی استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران. دانلود جزوه کتاب ادله اثبات دعوا عباس کریمی  دانلود جزوه کتاب ادله اثبات دعوا تالیف دکتر عباس کریمی از انتشارات پیام نور به انضمام نمونه سوال همراه با پاسخنامه که با کیفیت عالی در قالب pdf توسط وب سایت ...
کُنشگرایی صریح جنبش‌های توتالیتر ، و ترجیح تروریسم از سوی آنها بر انواع فعالیت‌های سیاسی دیگر ، نخبگان روشنفکر و اوباش را یکسان جذب کرده بود ؛ درست بدین خاطر که این تروریسم با آن تروریسم پیشین جوامع انقلابی ، آشکارا متفاوت بود . پیش از این ، بگونه‌ای حساب شده چنین تصور می‌شد که عملیات تروریستی تنها راه از میان برداشتن برخی از شخصیت‌های برجسته‌ای باشد که بخاطر مقام یا خط‌مشی‌های‌شان ، نماد ستمگری گشته بودند ، اما اکنون دیگر چنین برداش
برهان صدیقین و حرکت جوهری از مباحث بسیار مهم توحیدی است. بهترین و ساده‌ترین بیان از این دو برهان به خصوص برهان حرکت جوهری بیانی است که آقای طاهرزاده در این کتاب در مختصری آورده است.این ۱۰۰ صفحه حاصل بیش از ۲۰ سال تدریس ایشان است که باتقسیم بندی‌ها و بیانات ابتکاری حود این دو برهان را برای اهلش آسان و ملموس و کاربردی نموده است.شما در برهان صدیقین برای اثبات وجود خدا نیاز به هیچ مقدمه‌ای ندارد؛ بلکه از خود خدا متوجه خدا می‌شوید! خدایی که در
شیوه صحیح طرح دعوی اثبات مالکیت در مورد املاک دارای سند رسمی بدین شرح است: شخصی با در دست داشتن اسناد عادی مدعی مالکیت بر رقبه ای است که سابقاً سند رسمی مالکیت آن به نام شخص ثالثی صادر شده است، در چنین مواردی در واقع شخص مدعی است که صدور سند مالکیت به نام شخص ثالث، من غیر حق و خلاف حقوق وی بوده است و ثبت ملک به نام صاحب سند را غیر قانونی می داند. بدیهی است که در چنین مواردی با توجه به ماده 22 قانون ثبت، مالکیت مدعی علیه بر رقبه موضوع دعوی تثبیت شد
داشتم فک میکردم ماها چرا اینطوری ایم؟ همیشه کسی که مقابلمونه انگار حرفش بیشتر سنده تا کسی که کنارمونه انگار. نمیدونم این تو کشورای دیگه چجوریه اما حس میکنم تو ایران انگار تو مغز همه ی ماها هاردوایرد شده. ماهایی که برای اثبات حقانیت امام حسینمون نقل قول از فیلسوف خارجی میاریم ماهایی که برای اثبات ذکاوت امام علیمون دست به دامن تازه مسلمونای خارجی میشیم. ماهایی که برای اثبات پولداریمون دست به دامن برند های خارجی میشیم. و ماهایی که کارگردان مل
کتابی از یالوم دوباره و درباره روانپزشکی و فلسفه...بیماری که سالها روان درمانی تاثیری روی شهوت حیوانیش به روابط جنسی نداشته وحالا با فلسفه سعی در درمان خودش داره...توصیفات جالبی از گروه درمانی داره که من چیزی ازش نمیدونستم...از و نیچه گریست سخت تر بود ولی با همون جذابیت و حتی بیشتر
به موجب ماده ۱۲۵۸ قانون مدنی، دلایل اثبات دعوی از قرار ذیل است:
۱- اقرار؛
۲- اسناد کتبی؛
۳- شهادت؛
۴- امارات؛
۵- قسم.
همچنین به موجب ماده ۱۶۰ قانون مجازات اسلامی، ادله اثبات جرم عبارت از اقرار، شهادت، قسامه و سوگند در موارد مقرر قانونی و علم قاضی است.
هنوز هیچی نشده حوصله ام از فجازی سر رفت. حرفهای بی سند، اتهامات اثبات نشده. هیچکس در پی واقعیت نیست. همه فقط می‌خواهند با استفاده از اتفاقات اخیر خودشان را اثبات کنند.
بیایید گرد و خاکها که فرو نشست. برویم و در مناطق شلوغ به دنبال واقعیت باشیم. برویم جامعه مان را بشناسیم. اگر خیزش محرومان بود و سرکوب شده, حاکمیت را وادار به پذیرش اشتباه و جبران کنیم و اگر توطئه ی خارجی، به دنبال پاسخ این سؤال باشیم که هموطن ما چرا باید به دنبال ویرانی مملکتش با
مطالب برگزیده به انتخاب فیشنگار |link|


یکی از دوستان دانش‌آموز پرسیده بود فلسفه و منطق چیست؟
منطق  شامل روش هایی هست که انسان فکر می‌کند و آگاهی کسب می‌کند.
یعنی اون آگاهی که از راه درستش به دست بیاید منطقی است.
فلسفه هم دانشی است که باید از راه منطق به دست بیاید.
به خاطر همین همانطور که ما علم صحیح و غلط داریم
فلسفه هم می‌تواند صحیح و غلط باشد.
در واقع. فلسفه‌ی هر فیلسوفی روشی است که فکر می‌کند و به سؤال‌های بشر پاسخ می‌دهد. مثلا فلسفه ملاص
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود.می توان گفت نشاط در مدرسه مقدمه ای برای نشاط در جامعه است.
 دانلود کتاب فلسفه دین جان هیک
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اخبار > کتاب "پلورالیزم دینی یا ... - معاونت پژوهش حوزه های علمیهwww.pazhuhesh.ir › news › کتاب+- Translate this page Sep 23, 2014 - ... در این کتاب سعی شده است که نظریه پلورالیزم دینی رایج در غرب از دیدگاه یکی از متفکران مدافع آن در فلسفه دین، جان هیک، بررسی و ارزیابی شود. مقاله جایگاه کثرت گرایی دینی در عرفان اسلامی - سیویلیکاwww.civilica.com
عامه‌پسندی، در قامت یک رذیلت، از توهین ها تلخ به کسی‌ست که خودش را روشن‌فکر می‌خواند. روشن‌فکر خودش را برتر از آن می‌داند که توسط عامه درک شود. آدرونو هم این مفهوم را با لیبرالیسم صنعتی و صنعت فرهنگ فرموله می‌کند و پسندِ عامه را، کنترل شده توسط حکومت معرفی می‌کند. کنترل عامه، با کنترل فرهنگ راحت‌تر است و حکومت ها با فراپروپاگاندا و هدایت افکار، فرهنگ عامه و جامعه را کنترل می‌کند.این‌ها می‌خواهد درست باشد، می‌خواهد نباشد؛ بیان از آن
عامه‌پسندی، در قامت یک رذیلت، از توهین های تلخ به کسی‌ست که خودش را روشن‌فکر می‌خواند. روشن‌فکر خودش را برتر از آن می‌داند که توسط عامه درک شود. آدرونو هم این مفهوم را با لیبرالیسم صنعتی و صنعت فرهنگ فرموله می‌کند و پسندِ عامه را، کنترل شده توسط حکومت معرفی می‌کند. کنترل عامه، با کنترل فرهنگ راحت‌تر است و حکومت ها با فراپروپاگاندا و هدایت افکار، فرهنگ عامه و جامعه را کنترل می‌کند.این‌ها می‌خواهد درست باشد، می‌خواهد نباشد؛ بیان از آ
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
در کتاب عقاب الاعمال آمده است
. رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: کسى که رهبرى جامعه اى را به عهده بگیرد و در آن جامعه دانشمندتر و فقیه تر از او باشد، آن جامعه تا روز قیامت به انحطاط مى رود. 
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر والغلبه
جلد نخست این اثر رساله دکتری نویسنده (بررسی پنجاه قاعده فلسفی در فلسفه اسلامی) بوده که در حال حاضر در قالب دو مجلد و شامل صد و پنجاه قاعده فلسفی چاپ شده است. دکتر دینانی در مقدمه کتاب قواعد کلی فلسفی توضیحات زیبا و خلاصه‌ای درخصوص علم و ادراک، وجود ذهنی، معرفت‌شناسی داده است که اشارات آن درباره تفاوت وجود و ماهیت، مطابقت علم با واقع، اتحاد عالم و معلوم، نظریه تکامل و فرایند پیچیدگی حیات و... می‌تواند برای دانشجوی فلسفه مفید و جذاب باشد.
بار اثبات در دعوی اعسار از پرداخت مهریه در خصوص دعوی اعسار نسبت به مهریه با توجه به صریح ماده ۷ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی از آنجایی که  مهریه جز دیون ابتدایی بوده و از آنجایی که مدیون در عوض مهریه مالی دریافت نکرده بار اثبات دعوی بر عهده ی خوانده دعوی اعسار می باشد و به عبارت دیگر خوانده دعوی اعسار بایستی تمکن خواهان دعوی اعسار از پرداخت مهریه را به اثبات برساند در غیر این صورت دعوی اعسار با سوگند خواهان پذیرفته می شود.
⭕️ جناب رئیسی! فلسفه وجود شما اجرای عدالت است ولاغیر!
20 اسفند 1397: حجت الاسلام رئیسی در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید قوه قضاییه:
همه اقدامات فرع بر امنیت است؛ اجرای عدالت و پیشرفت فرع بر امنیت است؛ لذا مسئله امنیت مسئله‌ای نیست که بشود نسبت به آن کوچکترین اغماضی کرد.
از صحبتهای رئیس جدید قوه قضائیه ممنونیم اما باید دید در مرحله عمل چه میشود؛ کوتاه سخن اینکه به صحبتهایمان دقت کنیم که هرچند تعارضی کوتاه با محورهای اصلی حاکمیت نداشته
نمونه در آمار به تعدادی از اجزا انتخاب شده با روش تصادفی از یک جامعه آماری گفته می‌شود که با بررسی مشخصات در نمونه فرضیات آماری در جامعه مرجع قابل تحقیق می‌باشند. اگر بخواهیم موضوعی خاص را در مورد جامعه‌ای بررسی کنیم، می‌توانیم تک تک اعضای آن مجموعه را مورد بررسی قرار دهیم. اما در راهی ساده‌تر می‌توانیم موضوع را درمورد تعداد محدودی از جامعه آماری (که به تصادف، با دقت و مطالعه لازم انتخاب می‌شوند و تعدادشان به فراخور اندازه جامعه آماری
#امام_خمینی ره:
و الحاصل: اقلّ مراتب سعادت این است که انسان یک دوره فلسفه را بداند.
تقریرات فلسفه امام خمینی،ج۳،ص۴۷۲______________________________________
أقول:
کمال الانسانی فی الطور الالهی، کمال مطاوعت و معرفت را به همراه دارد که همان کمال سعادت انسانی است.قوله تعالی:((و ما خلقت الجنّ و الانس الا لیعبدون))؛ و عبادت(مطاوعت)فرع بر معرفت ایقانی(معرفت)است. معرفت به معنای علم حضوری به حقایق اشیاء میباشد، لذا حکمت متعالیه که در واقع ترجمه ی شهود عارف به مفهوم و
ردیف

نام کتاب

نویسنده/ مترجم

انتشارات


1

تسلی بخشی های فلسفه

آلن دوباتن/ ترجمه عرفان ثابتی

ققنوس


2

دنیای سوفی

یوستین گوردر/ ترجمه حسن کامشاد

نیلوفر


3

فلسفه در 30 روز

دومینیک ژانیکو/ ترجمه علیرضا حسن پور

موسسه انتشارات فلسفه


4

گفتگو با دخترم درباره فلسفه

ترجمه مهدی ضرغامیان

آفرینگان


5

تاریخ فلسفه

ترجمه سانار توتونچی

زرین کلکل آفتاب


6

تاریخچه کوتاهی از فلسفه

نایجل واربرتون/ مریم تقدیسی

ققنوس


7

فلسفه برای نوآموزان

شارون ام. کا
یعنی خوندن این بخش آخر عذاب الهی. فلسفه بعد از ارسطو. اصلا چرت میگن. خلاصه که حال نمیکنم باهاش فقط میخونم. ارسطو عوضش به نظرم جذاب ترین بخشش بود. با این وضعی که میبینما فکر نکنم تموم بشه اما من تا شب میشینم پاش بلکه زودتر خلاص شم :دی  فکر کنم ۱۵ روزه دارم این کتابو میخونم چه خبره بابا. اما خدایی کتاب پر محتوایی بود اولش فکر نمیکردم از پسش بر بیام اما تونستم حالا فکر کن نزدیک کنکورم دوبتره باید بخونمش :دی چون الان فقط خوندم حفظ نکردم. من میگم بیا ی
آقا بالا بروی یا پائین بیائی، جامعه ‌ای را اصلا بالای سرش قرآن پهن کنید، مادامی که در آن جامعه در یک سو گرسنه بیچاره از سرما بلرزد وجود دارد و در سوی دیگر متنعمان برخوردار از همه چیز، این جامعه لجن است، تمام چهره‌اش را هم با قرآن بپوشانید، باز لجن است.محمد حسینی بهشتی . فاصله طبقاتی 
علوم اجتماعی[۱]، که در فرهنگ علمی رایج ایران علوم انسانی نامیده می‌شود[۲]، دسته‌ای از تخصص‌های آکادمیک است، که مرتبط است با اجتماع و روابط بین افراد آن در جامعه. علوم اجتماعی به عنوان یک کل، شاخه‌های متعددی دارد. علوم اجتماعی شاخه ای از مطالعات انسانی است که موجودات انسانی را از جنبه‌های مختلف مورد مطالعه قرار می‌دهد. علوم اجتماعی شامل این موارد شده ولی به آن‌ها محدود نمی‌شود: انسان‌شناسی، باستان‌شناسی، مطالعات ارتباطات، اقتصاد، تا
دانلود کتاب مبانی جامعه شناسی - بروس کوئن - ترجمه توسلی و فاضل - عمومی پیام نور - pdf    
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
دانلود کتاب مبانی جامعه شناسی بروس کوئن - آپاراتwww.aparat.com › result › دانلود کتاب مبانی جامعه شنا...حل المسائل مبانی مکانیک سیالات بروس.روی مانسون،دونالد اف.یانگ، تئودور اچ. اکی شی · ایبوک یاب. 66 بازدید 2 ماه پیش. 1:46:57 ...
دانلود کتاب مبانی جامعه شناسی بروس کوئن - همیار دانشجوhdaneshjoo.com › product › دانلود-کتاب-مبانی-جامعه-...دانلود کتاب مبانی جامع
 
هرگز خود را با سوئیس و آلمان مقایسه نکنید زمانی که فلسفه را دور ریخته اید.
در میان مطالب مسخره،تهی و سرگرم کننده ی مجازی زمانی هم به اندیشیدن برای فکرتان اختصاص دهید.
در عصری داریم زندگی میکنیم که تمام شبکه های مجازی به دلیل ماهیت خنده دار،بذله و شوخیشون طرفداران بی شماری دارند و کانال هایی که شمارا با مفاهیم جدید و جدی آشنا می کند درحاشیه قرار گرفته اند،در شرایطی که این کانال های فلسفی هستند که می توانند چهارچوب فکری شمارا به سوی آزادی خو
بدین سان، قلمرو دین هم در بُعد معرفتی و نظری و هم در بُعد اجتماعی و سیاسی، شخصی Private نیست. تنها راه تحقیق در دین و اثبات باورهای اساسی دین شیوه عقلانی است.
 تشکیک‌هایی که در این مورد شده ـ تا آنجا که نگارنده مطلع است ـ بر تمسّک به شیوه تجربی برای تحقیق در دین و اثبات عقاید دینی مبتنی است. شیوه تجربی گرچه در علوم تجربی کاراست و موفقیّت‌های ارزشمندی را در صنعت و فنون به ارمغان آورده و قدرت بشر را برای تسخیرطبیعت افزون کرده است ولی برای تحقیق در
بر همگان مسلم است که جامعه عادل جامعه ای است که در آن همه ی افراد از حیث انسان بودنشان از فرصت های یکسان برخوردار باشند.به طور خاص،اگر جامعه ای به گونه ای باشند که در آن زنان و مردان ،بتوانند فارغ از جنسیتشان از حقوق،مزیت ها،مقام و وظایف برابر بهره مند باشند،آنگاه می توان گفت که این جامعه در قبال زنان و مردان خود جامعه ای عادل است...
بخشی از کتاب "دختری از تبار ما" (نگاهی به زندگی،آثار و دستاورد های ملکه ی ریاضی جهان)
اول از همه اینکه اگه استاد شم قطعا استاد فلسفه میشم^_^ فلسفه ساما عشق منه . هرگز بهش خیانت نمیکنم.
من بجز فلسفه ساما فقط راجع به اکسو و بیتوبی و انیمه میتونم وراجی کنم و فکر نکنم کسی بخواد سر کلاس اونا بشینه:)))
تازه فلسفه رو خوب توضیح میدم، جدی میگم! اخه فلسفه اصلا سخت نیست فقط بیان کتاب ها پیچیده است، من اون گره های کتاب ها رو باز میکنم و صاف و صوف تحویلش میدم^^
بعدش اینکه اولین جلسه که رفتم سرکلاس بهشون میگم که ببینید بچه ها، من فلانیم. من نیومدم
آخرین ثبت نام دوره های مجازی کلاس های فلسفه از امروز شروع شد.
 
 
تابستان در ماه آخر خود به سر می برد و این یعنی اخرین فرصت برای مطالعه‌ی فلسفه به مثابه‌ی لذت بخش ترین گوهره‌ی وجودی جهان است.
در این دوره شما به صورت تخصصی و نوین با جدی ترین مفاهیم فلسفی پنجه در پنجه رو درو خواهید شد و از سردرگمی های روزمره‌ی خود خارج و از برخورد با پرسش های اساسی هستی و حیات و ذهن لذت می برید.
به قول سقراط زندگی بدون بحث و استدلال و فلسفه شایسته انسان نیست.
در ط
فلسفه آیینه ی جهان نما است جام جم است.در حقیقت جهانی هم درون ماست و برای دیدن این جهان باید به حکمت روى بیاوریم.باید حیرت زده شویم تا محو تماشای خود شویم. امام حکما افلاطون چنین گفته است که: فلسفه منحصراً با حیرت آغاز می شود، و معلم اول ارسطو نیز گفته است که اعجاب و حیرت است که مردم را به سوی حکمت سوق می دهد.مولانا نیز چنین سروده است:
 ای نسخهٔ نامهٔ الهی که توئیوی آینهٔ جمال شاهی که توئیبیرون ز تو نیست هرچه در عالم هستدر خود بطلب هر آنچه خواهی ک
من می‌نشینم از دور دعواها را تماشا می‌کنم، گاهی می‌خندم، گاهی لذت می‌برم، ولی بیشتر می‌خندم. چندوقتی هم هست دعوای مترجم‌ها را تماشا می‌کنم، و از آنجا که دعوای "دیتا ساینتیست"ها با هم، و دعوای پارتنرها با هم، و دعوای زن‌وشوهری، و دعوای حزبل و اصلاحاتی، و دعوای شریفی با غیرشریفی، و دعوای نویسنده با نویسنده، نویسنده با ناشر، استاد با استاد، و مجموعا دعواهای زیادی دیده‌ام، می‌توانم بگویم تماشای دعوای مترجم‌ها لذت‌بخش‌تر است. آنچه که
تاریخ فلسفه جلد چهارم ،  کاپلستون ، ترجمهٔ غلامرضا اعوانی ، نشر علمی فرهنگی
 
انسانها از آن حیث که از اراده ها و میل های خویش آگاهی دارند و نیز به جهت آن کهنسبت به عللی که اصل ِ آرزو و میل آنان است ، و وجود آنهارا حتی در خواب نمی بینند جاهل اند ، خویشتن را مختار می پندارند. «اسپینوزا»
نرم افزار احکام شرعی + بیان احکام شرعی به صورت مختصر و مفید  + بیان احکام شرعی تمام اقشار جامعه به صورت گرافیکی و تفکیک شده + پرداختن به فلسفه احکام شرعی + همراه کردن مقالات علم روز با احکام شرعی برای فهم صحیح جایگاه دین در زندگی + استفاده از تجربیات خود و دیگران در برنامه + آموزش روش های بیان احکام شرعی به صورت تصویری + قرار دادن احکام شرعی برای ناشنوایان عزیز + امکان محاسبه گرها در برنامه + بیان مباحث به روز و مور
تنگو یکی از کتاب‌های جدیدش را باز کرد و شروع به خواندن نمود . کتاب در مورد فلسفه‌ی رمز و اسرار بود و جزئیات کارکرد نفرین‌ها را در جامعه‌ی ژاپن در طول قرن‌ها مورد بررسی قرار داده بود . نفرین‌ها در جوامع اولیه نقش مهمی داشتند . آنها برای اختلافات شدید و ناسازگاری‌های سیستم‌های اجتماعی ساخته شده بودند . به نظر زمان لذّت‌بخشی برای زندگی می‌رسید .۱Q۸۴ ( هاروکی موریکامی )
یا کریم
 
 
فعلا این برنامه نصفه برای بهمن!
به تلاش برای اول وقت خوندن نماز هام ادامه بدم. اگر نخوندم تنبیهش همون تنبیه ماه پیش ( به ازای هر نمازی که دیر شد یه نماز قضا هم علاوه بر نماز اصلی بخونم)
هر ماه یه قسمت از پولم رو پس انداز کنم
حتی شده آخر ماه! هر جای ماه که شد، یه فعالیت اقتصادی شروع کنم! حتی در حدِ کوچکِ راه انداختن اون پیج برای اکسسوری های دخترونه
به صبح ها حدودای 6 بیدار شدن ادامه بدم. حتی بعدش که قرارم با ف.سین تموم شد
 
فردا امتحان فل
 
                                  
 
 
بسیج یک نهاد انقلاب است که از توده مردم و آحاد جامعه تشکیل شده است. برخی از جامعه شناسان و صاحبان علم سیاست معتقدند. بسیج برای انقلاب بوجودمی آید، یعنی توده مردم بسیج می شوند تا انقلابی را به نتیجه برسانند. از همین روی به حرکت توده های مردم برای برپایی نظام حکومتی جدید، بسیج گفته می شود. اصولاً بر اساس چنین تفکری ، پس از تغییر نظام حکومتی و سیاسی، بسیج فلسفه وجودی خود را از دست می دهد و حرکت توده ها، جای خود را
سلام.
من مهسا پوست فروش دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه دین دانشگاه تهران و در حال کار کردن روی پایان نامه ام هستم.این وبلاگ را برای سمت و سو دادن به نوشته هایم منتشر کردم و امیدوارم کم کم بتوانم به عنوان یک مربی فلسفه برای کودکان تجربیاتم را نیز بنویسم ولی فعلا در حد یک فعال فبکی محسوب می شوم.در هر حال این وبلاگ را به عنوان انگیزه ای برای نوشتن پایان نامه ام که در این حوزه است ساخته ام.بعدها بیشتر از خود و حال و هوایم خواهم گفت :)
پادکست جدیدی آمده‌است به نام پادکست لوگوس. لوگوس واژه‌ای یونانی به معنای اندیشه، منطق و قانون نهفته در هستی است و گاهی در جایگاه خدا به کار می‌رفت.
این پادکست با مدیریت و روایت حامد قدیری، دکترای فلسفه، به توضیح و حکایت فلسفه می‌پردازه. صدایی زیبا، زبانی ساده و محتوایی منسجم از خصوصیتات این پادکسته.
نحوهٔ روایت این پادکست به نحوی دل‌نشین و سادست که کمتر پادکست فلسفی‌ای مثل اون می‌تونه به این خوبی فلسفه رو برای عوام زیبا کنه. گرچه با
آدمهای توی این کشور،
و مخصوصا ایرانیهای این کشور رو،
بیشتر درگیر اثبات اینکه: تنها نیستن (ولی هستن)، دلتنگ نیستن (ولی هستن)، خوشگل هستن، وایت هستن، جذاب هستن، کار مهمی میکنن، برای این مملکت مهم هستن، دوست های زیادی دارن، افسرده نیستن، و... یافتم.
 
نگران آدمهای این کشور هستم.
 
پرونده‌ى علمى غدیر تا کنون دوران بى‌وقفه‌ى هزار و چهارصد ساله‌اى را پشت سر گذاشته که طى آن «امر» پیامبر (صلى الله علیه وآله) بر پشتیبانى دائمى از غدیر به اجرا در آمده است. واعظان بسیارى بر فراز منبرها و علماى وارسته اى در مجالس بحث و مناظره و مؤلفان زبردستى در کتاب‌ها و ابرمردانى همچون سلمان، ابوذر و مقداد، به‌عنوان شاهدان صدق غدیر و نیز خدمت‌گزارانى در آحاد جامعه، وظیفه‌ى حراست و دفاع از این آرمان بزرگ اسلام را بر دوش کشیده اند.اگر غدی
 کتاب جامعه شناسی شهری شارع پور
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
nanofile.ir › downloads › tag › خرید-کتاب-جامعه-شناسی-شهری-اثر-مح...خرید کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور - دانلود ...خرید کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور. کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور رایگان. کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور. دانلود کتاب جامعه ...forfile3.blogsky.com › post-92 › دانلود-رایگان-کتاب-جامعه-شناسی-ش...دانلود رایگان کتاب جامعه شناسی شهری:دکتر محمود شا
 کتاب جامعه شناسی شهری شارع پور
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
nanofile.ir › downloads › tag › خرید-کتاب-جامعه-شناسی-شهری-اثر-مح...خرید کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور - دانلود ...خرید کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور. کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور رایگان. کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور. دانلود کتاب جامعه ...forfile3.blogsky.com › post-92 › دانلود-رایگان-کتاب-جامعه-شناسی-ش...دانلود رایگان کتاب جامعه شناسی شهری:دکتر محمود شا
دانلود کتاب جامعه شناسی شهری شارع پور pdf
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
nanofile.ir › downloads › tag › خرید-کتاب-جامعه-شناسی-شهری-اثر-مح...خرید کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور - دانلود ...خرید کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور. کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور رایگان. کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور. دانلود کتاب جامعه ...forfile3.blogsky.com › post-92 › دانلود-رایگان-کتاب-جامعه-شناسی-ش...دانلود رایگان کتاب جامعه شناسی شهری:دکتر مح
کتاب جامعه شناسی شهری نوشته محمود شارع پور
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
nanofile.ir › downloads › tag › خرید-کتاب-جامعه-شناسی-شهری-اثر-مح...خرید کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور - دانلود ...خرید کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور. کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور رایگان. کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور. دانلود کتاب جامعه ...forfile3.blogsky.com › post-92 › دانلود-رایگان-کتاب-جامعه-شناسی-ش...دانلود رایگان کتاب جامعه شناسی شهری:دک
تو کتابی که دارم میخونم (فهم فلسفه: اندیشه معاصر نوشته پرایس) نوشته اضطراب آور ترین مسئله تو دوران جنگ جهانی اول این بود که خدای همه مردم یکی بوده و جبهه های مخالف، به درگاه یک خدای واحد دعا میکردن.:)))) پس دعا دیگه آرومشون نمیکرده. 
+ این اسکرین شات از فیلم دختر پرتقال رو داشته باشین، ولی فیلمشو نبینین، کتابشو بخونید. یا حداقل اول کتابشو بخونید :)))
تاریخ فلسفه -از دکارت تا لایب نیتس - جلد چهارم ، نوشتهٔ چارلز کاپلستون ، ترجمهٔ غلامرضا اعوانی  
 
غالبا گفته می شود که فلسفه ی جدید با دکارت ( ۱۵۹۶-۱۶۵۰) یا فرانسیس بیکن (۱۵۶۱-۱۶۲۶ ) در انگلستان و با دکارت در فرانسه آغاز شده است. شاید مستقیما اشکار نباشد که با چه توجیهی لفظ «جدید» به تفکر قرن هفدهم اطلاق می شود. اما اطلاق این لفظ به وضوح متضمن آن است که میان فلسفه ی قرون وسطی و دوره ی ما بعد ان شکاف و فاصله ای وجود دارد و نیز هر یک واجد خصوصیات مهم

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها